zondag 29 juni 2014

Craftorij Zomer Challenge 28: Gebruik washi tape

Ik heb nu al een aantal kaarten gemaakt voor de Craftorij Zomer Challenge. Je  krijgt elke dag  (61 dagen achter elkaar) een opdracht en die moet je uitvoeren op een correspondentiekaartje van de Hema.

De opdracht van dag 28 was: Gebruik washi tape.

Gisteren bij de tweedehandsstempeldag van Art Journey natuurlijk stempels gekocht, maar ook een mal om enveloppen voor tags te maken.

De werkwijze:
Smeer gesso op je hele correspondentiekaart (de gesso die ik gebruik is van LeFranc & Bourgeois). Een palet maken op je craftsheet met drie kleuren Distress inkt (peacock feathers, evergreen bough, broken china). Nat spuiten en kaart er in leggen, dit goed laten drogen. Daarna template beinkt en nat gespoten en deze op de kaart gelegd (ik denk dat ik peacock feathers heb gebruikt). Daarna heb ik gestempeld en omdat de vlinders aan de rechterkant niet goed zijn gelukt, heb ik daar woordenboek overheen geplakt. Het envelopje heb ik gemaakt van een onderlegvel. Het tagje is beplakt met washi tape.
Inkt: Distress inkt Peacock feathers, Broken china, Evergreen bough, Memories black
Stempels: Stampers anonymous Attic treasures
Overig: washi tape (Marianne design?), Susan Office envelopes template

2 opmerkingen:

  1. Leuke techniek, ga ik ook eens proberen
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gedaan...
    Hoi Karin,
    Ik zou je willen vragen of je mee wilt doen in de Around the World bloghop...
    Ik wil je namelijk daarvoor nomineren. Je hebt er vast al wel van gehoord.

    De vragen zijn,
    1) Hoe werkt mijn creatieve proces??
    2)Waarin verschilt mijn werk met dat van anderen op het gebied van stempelen en mixed media?
    3)Waar ben ik op dit moment mee bezig??
    4)Waarom doe je wat je doet??

    Je moet dus ook weer vier anderen nomineren, en dit alles dus in een blogpost op je blog verwerken.

    De bloghop is gestart in het Engels maar gaat nu dus verder in het Nederlands.


    Graag hoor ik of ik je mag nomineren...

    alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen